Handelsbetingelser

Leje af reol i Trendloppen

Booking

Stande kan reservers via www.trendloppen.dk eller fysisk i butikken

Fortrydelsesret

Hos Trendloppen har du 14 dages fortrydelsesret når du har lejet en reol. Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du møde op i butikken, og her vil du kunne få dine penge tilbage. Bemærk venligst at dette skal gøres inden 14 dage fra din booking/forlængelse. Hvis din lejeperiode starter indenfor 14 dage fra bookingen eller forlængelsen, bekræfter du hermed, at du afskriver dig din 14 dages fortrydelsesret. Uanset hvornår har du booket, kan du ikke fortryde hvis der er mindre end 14 dage indtil din lejeperiode eller forlængelse begynder. 

Pris

Priserne angivet på hjemmesiden er inklusive moms.

Kommission
Kommission (15%) fratrækkes automatisk opgørelsen af det samlede salg, inden fortjenesten udbetales til stand lejeren. Der laves udbetaling den sidste hverdag i måneden.

Erhverv
Påtænkes det at drive forretning via standen, er man selv ansvarlig for at indberette korrekte oplysninger til Skat, og det skal oplyses ved booking, hvis man vil sælge varer fra en momsregistreret virksomhed på standen.

Lejeperioden

Opstart
Trendloppen kan uden varsel leje standen ud til en anden, hvis man uden forudgående aftale ikke har opstillet sine varer i løbet af den første dag af lejeperioden.

Standene må ikke flyttes. Herudover er det ikke tilladt at placere varer uden for egen stand. Trendloppen forbeholder sig da retten til at fjerne varerne.

Som stand lejer kan du frit bruge vores renseribøjler – desuden har vi et begrænset antal buksebøjler til rådighed.
Der må sælges kvinde, herre og børnetøj, accessoires, smykker, produkter og bolignips i butikken. 

Varesikring
Det er vigtigt for os med tyverisikring af stand lejerens varer.

Der kan tilkøbes alarmer til tøj og accessoires 

Lokalet er videoovervåget, og vores personale er almindelig overvågen over for butikstyve. Trendloppen kan ikke stilles til ansvar for stjålne, tabte eller ødelagte varer.
Tyveri meldes til politiet.
Trendloppen er ikke erstatningspligtig ved brand- og vandskade. I forbindelse med brand, vand eller indbrudstyveri kan din Indboforsikring eventuelt dække dit tab – kontakt dit forsikringsselskab for mere information.

Ejendomsret og varebetingelser
Sælger er alene ansvarlig for at have uindskrænket ejendomsret og ret til at sælge varerne på standen, og det er ikke tilladt at sælge ulovlige kopivarer, sikkerhedskompromitterende varer, tobak, alkohol, fødevarer, våben, fyrværkeri, pornografisk materiale eller andet, som personalet måtte vurdere upassende. Vi ønsker ikke at have varepartier købt fra Wish, Ebay etc. med henblik på videresalg i Trendloppen. Det er heller ikke tilladt at lægge visitkort eller anden markedsføring på standene. Overtrædelse vil medføre bortskaffelse af disse varer og effekter uden varsel. Personalet har desuden ret til at afvise eller bortskaffe varer, som vurderes skadelige for butikkens standard, som f.eks. beskidte, ildelugtende, hullede eller uhygiejniske varer.

Orden og opfyldning 
Du er som udgangspunkt selv ansvarlig for din stand i Todeloppen. Du er velkommen til, at fylde op med varer så ofte du ønsker. Hvis det vurderes at din stand tydeligt trænger til oprydning, da forbeholder Trendloppen sig muligheden for at kontakte lejeren og opfordre til at der ryddes op. Vi vil gerne have at butikken er pæn og ryddelig.

Betragt din stand som din butik i Vores butik – og sæt gerne dit helt personlige præg herpå for at skabe blikfang.
En alt for fyldt stand sælger ikke godt, det kan let blive for uoverskueligt for køber og standen bliver nemt rodet.
Tøjet SKAL være rent og pænt og ligeledes uden betydelige huller og pletter. Vurderes det, at tøjet har værdi på trods af huller eller pletter (hvis de er uden større betydning) skal dette fremgå tydeligt på varen.
Vurderer Trendloppen, at varen ikke lever op til butikkens krav, forbeholdes retten til at sælge varen med rabat som udelukkende bestemmes af personalet. Vi er også i vores gode ret til at fjerne varen fra standen og stand lejeren vil få varen med hjem igen.
Nyheder på standen giver også et øget salg. Del derfor gerne et billede af din stand på Facebook. Meget gerne i gruppen ”Salg i Trendloppen”.
Sæt realistiske priser. Der kan IKKE forhandles om prisen i Trendloppen.
Det er vigtigt, at du selv sørger for, at alle varer er mærket korrekt med vores stregkoder og påskrevet pris.
Tøjet skal hænge på Trendloppens bøjler.
Det anbefales at anvende størrelsesperlerne for at gøre det nemt og overskueligt at finde det rette tøj.
Det skal være synligt skiltet på standen hvilke størrelser der sælges.
Hjemmelavede skilte er ok, der er også mulighed for at få udleveret skilte i butikken.

Varer uden prismærke
Hvis en vare mister sit prismærke eller findes i butikken efter standlejen er slut, vil den blive placeret på et stativ i butikken ” lost and found”.
Det er derfor en god idé at holde øje med, om man kan genkende tøjet på stativet, også efter ophørt lejeperiode, da mange ting først dukker op, når andre standlejere pakker sammen. Varer uden prismærke opbevares i Trendloppen i minimum 14 dage, hvorefter de tilfalder Trendloppen, som frit kan donere, bortskaffe eller sælge dem.

Ændring af pris
Ønsker du at ændre en pris på en vare undervejs, skal der sættes nyt prismærke på varen, da overstregede priser er ugyldige af sikkerhedsmæssige årsager.

Udsalg på standen
Du har mulighed for at holde udsalg på din stand. Du skal blot informere personalet herom, så de kan registrere rabatten i kassesystemet. Udsalgsskilte udleveres af personalet, og man kan vælge mellem 15, 25% eller 50% rabat.

Ved lejeperiodens ophør

Nedtagning af stand
Standen skal være tømt senest en time inden lukketid på lejeperiodens sidste dag. Du er som lejer selv ansvarlig for at ajourfør dig omkring lejens ophør. Du er selv ansvarlig for at tømme standen, medmindre du køber en nedpakningsløsning. Det er vigtigt, at alle prismærker bliver siddende på varerne, når standen tømmes, da varer uden prismærker ikke må tages ud af butikken. Personalet i Trendloppen har ret til at kontrollere varerne og vil være en del af den afsluttende proces.

Er standen ikke tømt rettidigt, vil Trendloppen pakke varerne ned, hvilket koster et administrationsgebyr på 250 kr. uden aftale. Det koster 50 kr. pr. påbegyndt dag, når Trendloppen opbevarer dine varer. Varerne vil blive opbevaret i en uge, hvorefter de tilfalder Trendloppen.

Udbetaling af dit overskud
Trendloppen udbetaler 85% af det samlede salg til dig. Udbetalingen sker via en bankoverførsel sidste hverdag i måneden. Af hensyn til personalets sikkerhed opbevarer vi ikke store mængder af kontanter i butikken. Hvis nogle af dine glemte varer bliver solgt i butikken inden 14 dage efter lejeperiodens ophør, skylder Trendloppen dig penge efter afregningen. Du har 90 dage efter lejeperiodens ophør til at få udbetalt dit fortjeneste/tilgodehavende. Du skal aktivt selv anmode om betaling, da dette ikke sker automatisk, og vi udbetaler inden 7 hverdage fra din anmodning.

Køb af varer i butikken

Varer i Trendloppen ligges ikke til side, da det er Sælgers tøj og ikke Trendloppens.

Trendloppen er kun ansvarlig for at facilitere salget.

Ellers er det “først til mølle” princip i butikken.

Dette er for at sikre sælgers rettigheder i forhold til salget af deres varer.

Når varen forlader butikken, er der ikke reklamations eller fortrydelsesret.

Varen er købt som beset, og penge refunderes ikke.

 

Fortrolighedspolitik
Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, medmindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse. 



Cookies

Denne hjemmeside bruger cookies for at opnå en funktionel side og for at huske dine foretrukne indstillinger. Ved hjælp af cookies laver vi statistikker og analyserer besøg på vores side så vi sikrer, at siden hele tiden forbedres, og at vores markedsføring bliver relevant for dig. Hvis du giver dit samtykke, så tillader du, at vi sætter cookies (enten i form af egne cookies og/eller fra tredjeparter), og at vi behandler de personoplysninger, som indsamles via de cookies.

Nyhedsbrev

Ved køb på www.trendloppen.dk kan du tilvælge at tilmelde dig Trendloppens nyhedsbrev, og dermed accepterer du at vi må sende dig markedsføringsmateriale enten via e-mail eller brev med informationer om åbningstider, nyheder og gode tilbud.

Når du tilmelder dig nyhedsbrevet på www.trendloppen.dk vil du fremover modtage Trendloppens nyhedsbrev pr. e-mail. Hvis du ikke længere ønsker at modtage nyhedsbrev fra Trendloppen, kan du til enhver tid klikke på “Afmeld nyhedsbrev” i bunden af nyhedsbrevet.

Du er også velkommen til at sende en e-mail til trendloppenbrslev@gmail.com eller ringe til os på tlf. 3074 7158, hvis du ikke ønsker at blive kontaktet med gode tilbud.

Betaling 

Vi handler i Danske kroner, alle priser er inkl. 25% moms. 

Det er muligt at betale på følgende måde:

Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard og MobilePay.

Beløbet hæves først på dit kort, når vi har godkendt din stand.